Prijavi se / Registriraj se  
0
Jezik:

Trailer: Prvi pogled na Netflixovog Punishera

Serijala • 01:26, 19. Kolovoz 2017 • link

Prateći izlazak novog Marvelovog projekta za Netflix, The Defenders, najavljena je nova serije iz istog svemira za tri mjeseca.

Više

The Ice Cream Truck (2017)

HorrorHR • 16:26, 18. Kolovoz 2017 • link

Mary se došeljava iz Seattlea u mali gradić. Obitelj još nije stigla, pa prve dane krati uživaući u slobodnom vremenu. Dosadna svakodnevnica, osim što pred kućom često prolazi old school sladoledar. Film pogledah samo zato…
The post The Ice Cream Truck (2017) appeared first on HorrorHR.

Više

Osveta dnevnika prijestolja #5: Warpom do akcije

Inverzija.net • 16:26, 18. Kolovoz 2017 • link

Postoje dvije vrste fanova ASOIAF-a, jedni koji ga čitaju zbog mora kompleksnih likova i njihovih odnosa i drugi koji su tu više-manje samo zbog akcije. Iliti, rečeno drugim riječima, postoje ljudi koji obožavaju “A Feast for Crows” i oni koji misle da je ta knjiga dokaz da je Martin skrenuo i totalno izgubio nit.
Ja spadam u prvu kategoriju, ali nema ničeg lošeg u drugoj. Prve tri knjige stvarno su počele nabrijano i jasno mi je zašto je manjak dinamike kasnije razočarao mnoge. Sve je to okej.
Da sumiram, nije problem u tome što vi možda spadate u mrzim “A Feast for Crows” kategoriju, ali problem je što su D&D u njoj.
Ne mrze oni ASOIAF, ali nisu ni daleko. Oni su razočarani fan knjiga kojemu je dosadno kad ljudi pričaju i vole kad se ljudi, ono, ubijaju. GoT nije the „The Leftovers“, to je jasno, ali bilo bi lijepo da se barem malo vremena posveti likovima. Mislio sam da će taj problem biti eliminiran znatno manjim brojem likova ove sezone, ali bio sam u krivu.
U ovoj epizodi se dogodilo nekoliko scena do kojih D&D-u nije stalo:
Dany i Jon rade nešto-nešto
Dany spali par ljudi, zbog čega bi trebala izgledati okrutno, ali iskreno – obojica su tražili to. Ako odeš u sado-mazo podrum i kažeš da si zainteresiran, nemaš se pravo žaliti da je cijeli događaj bio previše sado ili previše mazo. Tako su ta dvojica izabrala biti zmajospaljeni i nije da krivim Dany zbog toga što im je dozvolila tu čast.
Dvije minute nakon toga, Jon dođe pomaziti beštiju koja je upravo ubila tisuće. Dany i Jon razmjene par pogleda, što D&D vjerojatno etiketiraju kao značajan razvoj likova, nakon čega se vrati Jorah i koga briga.
Maloprsti osvaja svijet
 Odavno je jasno da Maloprsti nije poželjan u D&D-evom svemiru. Bio je zanimljiv dok su trajale tronovske zavrzlame, ali sada je malo kome stalo do toga. Njegova uloga u ovoj sezoni je očajnički se vucarati za Sansom i izgovarati jednu glupu rečenicu za drugom sve dok ga netko ne ubije. U ovoj epizodi vidjeli smo njegov novi plan u povojima, koji uključuje naivnu Aryu i izstresiranu Sansu i, iako nije posve jasno što želi napraviti, kristalno je jasno da će zbog toga nastradati.  
Na kraju će se dogoditi nagli SISTER POWER moment nakon kojeg će snage zla biti poražene. Možda će na samom kraju poraženo viknuti: “Vidjet ćemo se opet, sestre Stark!” prije nego nestane u erupciji dima i prskalica.
Ukratko. D&D-u je Maloprsti dosadan i zato će uložiti 6 minuta u njegov konačni pad.
Sam napušta radnju koja je mogla trajati još sto godina
Odmah je bilo jasno da Sam neće dugo ostati u glorificiranoj knjižnici Old Towna. Baš kao što je Arya u roku dvije epizode postala master assassin, a Bran u tri praktički omnipotentan. Sam nije napravio tako puno, ali je shvatio da meštri nemaju pojma i da je bolje da vrijeme potroši negdje drugdje, pogotovo sad uz nadolazeću apokalipsu.
S ovom radnjom imam najmanje problema, mada stvarno je bolno nesuptilan način na koji su fanovima objasnili kako je Jon Snow zapravo Jon Targaryen. Kako bi to napravili, Gilly, koja uči čitati, morala je uzeti baš tu knjigu u kojoj piše točno ta informacija i pročitati točno nju, posebno ističući sve što moramo znati. Sam nije reagirao, naravno, jer njemu to (još) ništa ne znači. Cijeli taj dio je tu samo kako bi se obraćao direktno nama i tako su D&D došli do točke da nam praktički čitaju informacije s wikipedije. Morate znati A, B, C i D, a sad ajmo na akciju. A mogli su za to jednostavno iskoristiti Brana poznatog i kao the walking exposition machine. Bit’ će da su (opet) zaboravili na njega.
Cersei je trudna, Jaime je sretan (?)
Tu sam sve rekao u naslovu. Nula emocija. Scena je trajala 14 sekundi. U biti trajala je 7 sekundi više jer su morali komentirati…
To što se Jaime našao s Tyrionom na 29 sekundi
Scena koja bi u teoriji trebala biti veliki klimaktični emotivni trenutak, svedena je na nekoliko sekundi površnog objašnjavanja vlastitih ideala prije nego je krenula na out-of-screen ekspoziciju u kojoj je jednom liku objašnjeno sve.
“Rekao sam da ću te ubiti ako te opet vidim.”
“On je mene htio ubiti.”
“Što želiš?”
“Zombiji…”
I cijeli taj plan se bazira na tome da će doslovno psihopatska Cersei stati na njihovu stranu. Da, dobro, shvatila je da Tyrion nije kriv za smrt njezinog sina. Zapravo – svi koji jesu krivi su mrtvi. Hoće li to promijeniti njezinu perspektivu? Ima li Cersei uopće perspektivu? Koga briga.
Gendry je Robert Baratheon reborn
Čisto da bude jasno – Gendry je kul. Gendry i njegov malj zajedno su još i više kul. Svi smo htjeli ponovno vidjeti Gendrya i evo, evo Gendrya, Gendry je kul.
Sve je to okej, nemam nikakvih problema s time, ali D&D toliko mrze character development da nije trebalo ni 15 minuta i Gendry je već bio na putu na drugu stranu zida spreman za borbu sa zombijima.
GoT se u trenutnoj sezoni puno bazira na tome da likove znamo od ranije i zato im i ne treba dati više od par sekundi. Što se posebno vidi kad se…
Sedam najkul likova serijala nađe na jednom mjestu na kraju svijeta
Sve te likove znamo od prije – znamo ih iz dana kad je serija ulagala više od 30 sekundi u svakog od njih. Volimo Hounda, volimo Tormunda. Gendry je kul. Beric i Thoros su kul. Jorah je… A ono, tu je od početka pa ajde.
Ti likovi razmjene par komentara, kužimo, ne vole se baš previše, Hound kaže svima da su dijalozi dosadni i da prestanu mljet toliko i ajmo jednostavno preć na akciju, svi ionako GoT gledaju samo zbog toga. To se i dogodi i zadnji je kadar klišejno filmično kul i dvanaestogodišnjak u meni je vrištao ostatak dana zbog toga.
Dakle…
Ova je epizoda bila… Ne baš dobra. Ne zato jer su radnje u njoj bile loše, nego zato što nikome nije stalo te radnje pretvoriti u išta značajno. Stvari se događaju hiperbrzo i bez ikakve zainteresiranosti za likove koje pratimo.
U biti je sve temelj za nadolazeće akcijske scene. Što je okej, jer je to jedino što GoT trenutno radi istinski dobro. Sljedeća će epizoda biti apsolutno spektakularna, uopće ne sumnjam. Biti će to još jedna borba o kojoj ćemo pričati godinama od danas u kojoj sudjeluju likovi koje poznajemo već godinama i zbog kojih nam je zbog toga stalo.
Nitko neće pričati o ovoj specifičnoj epizodi, doduše. Dugoročno, “Eastwatch” će biti samo temelj za nešto što dolazi kasnije, vjerojatno sasvim prihvatljiva epizoda za vrijeme maratonskog binganja. Ipak je to samo još jedna tipična set-up epizoda s kul posljednjim kadrom koji će završiti na mnogim facebook coverima.
The post Osveta dnevnika prijestolja #5: Warpom do akcije appeared first on Inverzija.

Više

Dunkirk Christophera Nolana s pravom je prozvan modernim remek-djelom

Arteist • 12:26, 18. Kolovoz 2017 • link

Dunkirk (Dunkirk, 2017., 107 min)
Režija i scenarij: Christopher Nolan
Uloge: Fionn Whitehead,Tom Hardy, Kenneth Branagh, Cillian Murphy, Harry Styles
Najnoviji film Christophera Nolana, redatelja i scenarista kojeg jedni vole, a drugi vole mrziti, s pravom je prozvan modernim remek-djelom koje krase zavidno zanatsko majstorstvo, specifični vizualni identitet i autentično nijansirane emocionalne dubine –  sve kvalitete koje mu čak ni pripadnici druge gore navedene skupine ne mogu osporiti. Smješten 1940. godine, Dunkirk nas vodi u istoimeni gradić na sjeveru Francuske u kojem na evakuaciju čeka stotine tisuća savezničkih vojnika opkoljenih sa svih strana njemačkim oružanim snagama. Time beznađe uslijed borbe za goli ljudski život i nada postaju glavni akteri koji se periodički izmjenjuju na ratnoj pozornici i zahvaćaju u jednakoj mjeri junake Nolanove priče, kao i gledatelje koji nemaju drugi izbor nego li udisati istu tu atmosferu.
Nolanova ljubav prema igranju načinima na koje će podijeliti priče sa svijetom i ovdje je dobila priliku objelodaniti se u svoj svojoj raskoši. Za razliku od, primjerice, jednog Mementa u kojem pratimo radnju (naizgled samo) od kraja prema početku, u Dunkirku su nam u samom startu naznačena ne samo tri narativna kraka (odnosno tri perspektive) koja će se rasplitati tijekom Dunkirkovih 107 minuta, nego i njihovo vremensko trajanje. Tako već u prvim kadrovima saznajemo kako će vojnici koji na kopnu, odnosno kod mola, čekaju na evakuaciju u filmu to činiti tjedan dana, da će putovanje civila, njegova sina i njihova pomoćnika brodicom do Dunkirka u svrhu spašavanja vojnika trajati jedan dan, dok će se sukob u zraku odigrati kroz samo jedan sat.
Sve tri perspektive konstantno se isprepliću i podjednako im je dano na važnosti i značaju, a upravo to konstantno preklapanje i skakanje iz jedne u drugu ono je što film čini atmosferski nabijenim, a uloge nevjerojatno visokima. Tako Nolan maksimalno iskorištava momentum i koristi klimaktične događaje i spomenute visoke (emocionalne) uloge svih triju perspektiva kako bi gradio jednu zajedničku, kolektivnu napetost, pametno se poigravajući kako izmjenom kadrova, tako i odličnom glazbenom podlogom Hansa Zimmera koju bismo bez problema mogli proglasiti zasebnim i samodostatnim akterom koji oduzima dah. Time zadovoljstvo postaje još veće kada posvjedočimo točno onim trenucima u kojima se vremenski i prostorno napokon susretnu zemlja, voda i zrak.
No pravo majstorstvo stupa na snagu tek kada promotrimo sadržaj koji je Nolan stvorio kako bi ga mogao tako vješto i znalački omeđiti strukturom te oblikovati kadriranjem i glazbom u svrhu postizanja maksimalnog učinka. Jer, kao što sam u prvom odlomku naglasila, glavni akteri Dunkirka zapravo nisu njegovi junaci – oni su, na jednoj razini, samo sredstva koja, poput glazbe i nelinearne strukture, omogućuju priči o preživljavanju da bude iznesena i prenesena u svoj svojoj punini. Time je Nolan uspio u 107 minuta prikazati sve ono što rat uistinu i jest – sve nijanse tjeskobe, beznađa, nemoći, konstantne unutarnje tenzije (neovisno o tome postoji li u datom trenutku ona vanjska), zarobljenosti, straha, čekanja, pa čak i dosade. I sve to bez galona prolivene krvi u kombinaciji s patriotskim monolozima kako bi nam se omogućilo da nam do likova i njihove žrtve bude stalo.
Jer ono što likove Dunkirka “karakterizira” nisu njihovi životi koji su ostavili iza sebe i o kojima sada sjetno lamentiraju ili pak sklonost moraliziranjima kroz nepotrebne monologe kojima smo često izloženi u ratnim filmovima upravo u svrhu karakterizacije, koja u konačnici većinom ipak ostane plošna ili stereotipna. Junaci Dunkirka “sačinjeni su” upravo od situacija u kojima se u datom trenutku nalaze, odnosno od njihovih instinktivnih reakcija unutar okolnosti koje su ih snašle. Za njih postoji samo “ovdje i sada” – samo ovaj doslovni (i metaforički) mol za prijeći, samo ova osoba za spasiti ili je žrtvovati za “veće dobro”, samo ovaj prešutni dogovor s drugim vojnikom za sklopiti uslijed gonjenosti istim ciljem, samo još ovaj zrakoplov za srušiti usprkos nedostatku goriva. I upravo njihove (re)akcije govore o njima kao karakterima/ljudima više nego li bi to ijedna govorancija učinila. Baš je zato verbalizacija najmanje prisutan i samim time najmanje bitan segment Nolanova filma. Srećom, upravo u tome i jest poanta.
No je li riječ o njegovom najboljem filmu do sada, kao što mnogi kritičari sugeriraju – mišljenja sam da je potpuno nebitno. Svejedno je voljeli vi Nolana ili ga voljeli mrziti, ljepota Dunkirka leži u tome što je samodostatno i kvalitetno umjetničko djelo koje ne samo da je moguće promatrati, već i zaslužuje da ga se promatra mimo filtera njegova tvorca, kao i mimo osobnih filtera (ne)sklonosti prema istome. Stoga dopustite Dunkirku da svim korištenim postupcima kao cjelina govori sam za sebe – baš kao što to svojim postupcima čine njegovi likovi.
 
Koraljka Suton

Više

Preacher: Sezona 1 (2016)

HorrorHR • 19:26, 17. Kolovoz 2017 • link

Veliki sam fan stripa Preacher, pa su mi već inicijalne informacije o snimanju serije generirale i uzbuđenje i nervozu. Sa jedne strane zanimalo me vidjeti ekranizaciju ludog Ennisovog stripa, a sa druge strane baš sam…
The post Preacher: Sezona 1 (2016) appeared first on HorrorHR.

Više

Trailer za anime film “Godzilla: Monster Planet” otkriva budućnost u kojoj vlada Kaiju

Inverzija.net • 19:26, 17. Kolovoz 2017 • link

Toho Pictures je objavio punokrvni trailer za anime film “GODZILLA 怪獣惑星” (Godzilla: Monster Planet) koji će se u Japanu početi prikazivati 17. studenog. Za nas koji ne živimo u ‘Zemlji izlazećeg sunca’ preostaje da film pogledamo na Netflixu. Očekujemo ga i na domaćem Netflix servisu jer je film najavljen za prikazivanje u preko 190 zemalja. Riječ je o prvom naslovu iz planirane trilogije animiranih filmova. Za animaciju filma je zadužen Polygon Pictures koji je radio i “Knights of Sidonia”. Redatelji su Kobun Shizuno (Detective Conan: The Darkest Nightmare, Knights of Sidonia) i Hiroyuki Seshita (Blame!, Ajin), a scenarij potpisuje Gen Urobuchi (Psycho-Pass).
Radnja se dešava u svijetu opustošenom ratovima protiv monstruma, koji traju gotovo 50 godina. Zemljom vladaju čudovišta, dok su preživjeli ljudi odlučili pobjeći na planetu Tau Cetus e. Ali na nju mogu samo oni odabrani. No njih neće dočekati gostoljubiv planet, pa će se morati vratiti na Zemlju. Kada to konačno i uspiju putem opasne hipersvemirske navigacije, shvatit će da je u međuvremenu, prošlo 20.000 godina, i da u potpuno novom ekosistemu Zemljom vlada Godzilla.
Uz novi trailer izašao je i friški poster koji nosi tagline: Tko će biti uništen, čovjek ili Godzilla?
The post Trailer za anime film “Godzilla: Monster Planet” otkriva budućnost u kojoj vlada Kaiju appeared first on Inverzija.

Više

Samsung televizori podržavaju Steam Link

Bug.hr • 21:26, 16. Kolovoz 2017 • link

Samsung je najvio dostupnost Steam Link aplikacije tvrtke Valve na svim svojim Smart TV uređajima iz 2016. i 2017. godine, uključujući i nedavno predstavljenu QLED liniju

Više

Westeroška kronika #5: Zmajevi, vrane i diplomacija

Inverzija.net • 19:26, 16. Kolovoz 2017 • link

Što slijedi nakon nuklearne eksplozije, nakon detonacije koja stubokom mijenja svijet koji poznajemo? Što se događa nakon što jedan zmaj uništi pobjedničku vojsku, te u kratkom trenutku, slatkoću svih neprijateljevih pobjeda pretvori u gorak okus praha i pepela? Upravo je „poslije bitke“ bio lajtmotiv ove dugačke epizode, u kojoj smo vidjeli ključne igrače  kako se bore s onim osjećajem „a što sada?“. Presloženi su zacrtani ciljevi, nestali neki stari, došli neki novi likovi, a radnja se iz fokusa prošle epizode opet premjestila u sve krajeve starog kontinenta, pa i onkraj zida. No iako se ponovno izgubio fokus, i vratio temporalni problem, nije bilo onog osjećaja izolacije likova, svakog sa zasebnom putanjom. Peta epizoda, „Eastwatch“, koju bi prikladnije bilo nazvati „diplomatsko okupljanje“, bila je epizoda reuniona, tijekom koje se velik broj gledateljima dobro poznatih likova okupio na nekoliko mjesta, dok su oni malobrojni preostali likovi, na putu da im se pridruže ili su eliminirani. Ovo je bila i epizoda u kojoj su se skoro svi likovi opredijelili za svoje odluke, koje bi ih trebale obilježiti do kraja sezone. Zanimljivo sve su odluke donesene bez prisile i nasilja – nečime što u Westerosu vidimo jako rijetko – diplomacijom. Iako, kako je sama epizoda pokazala, poput odluka ludog kralja, postalo je izuzetno teško predviđati rasplet događaja i za iduću epizodu.
Lavovi i zmajevi
Prvi reunion i prvi pokušaj diplomacije mogli smo vidjeti na samom početku, gdje nakon očekivanog bijega s polja pepela, Jaime Lannister stiže u Kraljev grudobran da pokuša uvjeriti Cersei da lavovi ne mogu protiv zmajeva. Također, Jaime prenosi Cersei šokantnu vijest da je Olenna odgovorna za smrt Joffreya, a ne Tyrion. Cersei koja ga dočekuje nije sestra/ljubavnica već kraljica, ljuta na Jaimea zbog omogućavanja bezbolnog kraja za Olennu. S druge strane, njeno kasnije prihvaćanje pregovora s Dany, i opraštanje Jaimeu zbog sakrivanja sastanka s Tyrionom, pokazuju pragmatičnu stranu lavlje kraljice, stranu koju rijetko imamo prilike vidjeti. Ubrzo saznajemo i razlog za ovu promjenu. Cersei je trudna! Osim što će ova vijest šokirati mnoge čitatelje, budući da negira Maggyno proročanstvo, čini se da je trudnoća Cersei pretvorila u pragmatika, te je moguće zamisliti da će se ponašati razumnije. No, teško je zamisliti da će samo tako prestati spletkariti protiv Dany. Možda i najvažnije pitanje, ako ju je trudnoća „smirila“, što ako pobaci (a to je vrlo vjerojatno). Hoće li je taj čin konačno porinuti u ralje ludila? Vrlo moguće.
A zašto uopće Dany nudi pregovore? Možda da spriječi daljnje bespotrebno krvoproliće i izbjegne stigmu svoga oca, ludoga kralja. Jer prijetnje vatrom poraženim i preživjelim lannisterskim vojnicima na polju pepela, pomalo evociraju na neke od zadnjih postupka Aerysa, dok hladnokrvna eliminacija dvije generacije kuće Tarly, takav dojam zaokružuje. No čak i ovaj vatreni sud bio je nusproizvod diplomacije. Ako gledamo kroz prizmu autoriteta u kvazisrednjovjekovnom svijetu, nakon postavljanja ultimatuma, Dany nije baš imala izbora. A ako se prisjetimo metoda na koji je Aegon osvojio Westeros, metode zmajske kraljice postavljaju je uz bok njenom dalekom pretku, a ne njenom ludom ocu. Vrijedi se prisjetiti još jedne paralele, one Neda Starka: „Onaj koji izriče kaznu, mora zamahnuti mačem“. Ona u svojim postupcima praktički slijedi velike vladare Westerosa, ali u ovom trenu njihove metode za Dany su igranje vatrom. Njen nestabilan status najbolje je prokazao Randlly Tarly, koji je Dany prije svog vatrenog kraja prozvao za dovođenje stranaca i nepodobnih u Westeros (istu protuimigrantsku propagandu koju je počela širiti Cersei nakon dolaska Targaryena na Zmajev kamen). Srećom, Dany ima sposobnog savjetnika u vidu Tyriona, kojemu je osim legitimnosti kuće Targaryen, u interesu i očuvanje njegove kuće, kao i Westerosa.
Nakon što je utjerala strah(o)poštovanje među poražene, te omogućila kratki predah, Dany se sa Drogonom vratila na Zmajev kamen da Jona natjera da savije koljeno. No taj pokušaj agresivne diplomacije završio je nešto drukčije nego što je planirala, u dirljivom trenutku između kralja na Sjeveru i zmaja. Impresivnosti scene pomoglo je to da je odigrana bez ikakvog dijaloga, što je istovremeno dalo gledateljima više vremena za euforiju. Da, Jon je vrlo moguće treći od tri jahača (drugi je Tyrion, čije se interakcije sa zmajem sjećate iz Meerena), što kasnije dodatno potvrđuje Samovo „otkriće“ u Citadeli. Drugi, dirljivi trenutak, s Dany, dijeli Ser Jorah Mormont, koji se u najbolji mogući trenutak vratio iz svog dobrovoljnog egzila, potpuno izliječen od greyscalea, spreman da služi svojoj khaleesi. Dirljiv i nelagodan trenutak između ovog neobičnog ljubavnog trokuta slijedi isto takav trenutak u kojemu Jon prepoznaje Mormonta, budući da je služio pod njegovim ocem, dok je upravo Ned Stark poslao Joraha u egzil zbog trgovine robljem. Povratak Joraha, također nam je pružio rijedak uvid na emotivnu stranu Dany, koji unatoč naporima scenarista još izostaje u svakoj sceni s Jonom. Bilo bi zanimljivo pratiti dinamiku ovog trija (pogotovo Joraha i Dany), ali zbog ubrzanja radnje u ovoj sezoni, nakon što ih je okupila, serija ih je odmah rastavila..
Jorah se vratio baš u pravi čas, jer stiže Branova ekspres vrana – neumrli su krenuli na Zid. Opasnost je odmah prepoznata, bar na Zmajevu kamenu, gdje Tyrion predlaže neočekivani i zabrinjavajuć plan (zabrinjavajući ne za likove, već za gledatelje). Taj plan uključuje primirje s Cersei. Da dobro ste pročitali, a postaje još bolje. Za primirje s lavicom potreban je dokaz, a to je ni više ni manje nego zarobljeni Bijeli hodač. Za to je pak potrebno zaputiti se onkraj Zida, u samoubilačku misiju. Čudom, problema s dobrovoljcima nema, jer su tu i Jon i Jorah. A problem diplomacije s Lannisterima, točnije susret između Jaimea i Tyriona omogućiti će uvijek spreman Davos, koji će prokrijumčariti Tyriona u glavni grad.
Dva kopileta i ostatak otpisanih
Iako sporedni lik, Davos se kroz proteklu sezonu pretvorio u jednog od važnijih figura Westerosa, postavši savjetnik bez kojega se ne može. Njegova transformacija najbolje je vidljiva pred plažama Kraljevog Grudobrana, gdje shvaćamo da Davos nikad nije zaboravio Tyrionovu ulogu u smrti njegovog sina, Matthosa. No kao što je ova epizoda potvrdila, vrijeme je od Davosa napravilo političkog igrača, svjesnog važnosti diplomacije. Kao što je ranije napomenuo, Davos nije samo tako stigao do starije dobi, rijetkosti za većinu Westerošana. I odlučan je preživjeti još duže.
Sastanak između Tyriona i Jaimea, početak novog poretka simbolično smješten u podzemnu dvoranu s zmajskim lubanjama, prošao je očekivano, nelagodno. Srećom za Tyriona, Jaime je drugačiji čovjek, i još je pod snažnim dojmom uboda na ružin trn, kao i svjedočenja silini zmajske vatri. Jaime je spreman preći preko Tyrionova ubojstva njihovog oca, što otvara mogućnost za dogovor, a srećom za Jaimea i potpuno neočekivano za pregovore je spremna i Cersei. Tyrionova diplomatska misija uspjela je, ali i Davos nije otišao iz prijestolnice praznih ruku. U ultimativnom fan-service momentu, u igru se vratio nitko drugi doli Gendry. Ne, nisu ga našli kako vesla (iako je serija kroz Davosov vic probila metaforički četvrti zid), već ga je Davos pronašao odmah ispod Maegorove tvrđe, radeći ono što mu je najbolje išlo – kujući oružje, uključujući određeni ogromni malj.
Povratak Gendrya, nezakonitog sina kralja Roberta Baratheona, omogućuje zanimljiv susret na Zmajevom kamenu s nezakonitim sinom Neda Starka (bar što se tiče likova) Jonom, a njihova neobična situacija ih odmah povezuje. Još jednom zbog ubrzanja, ostajemo zakinuti za interakciju između dvoje kopiladi budući da se Gendry odmah pridružuje samoubilačkoj misiji koja kreće na Sjever. A na Sjeveru, u Istočnoj Stražarnici pored Mora, ova epizoda reuniona ima i svoj najveći reunion. Jer osim što sreće Tormunda, kojeg je prije nekog vremena poslao da osposobi utvrdu, u tamnici Jon sreće i trio religijskih fanatika Sandor, Thoros, Beric; koji su nakon gubljenja vremena iza rešetaka više nego spremni zaputiti se u vrlo moguću smrt. Reunion u tamnici možda je i najbolji primjer kako serija stvara jedinstvenu radnju, a sve igrače smješta u jednu igru. Sva sedmorica u Istočnoj stražarnici imaju nešto zajedničko. A to su predrasude i sjećanja. Tormundu tako ne odgovara Jorah, budući da je njegov otac pobio nemali broj Divljaka. Joraha je u egzil otpremio Jonov posvojitelj, Ned Stark. Jona i Sandora povezuju neugodni događaji iz ne tako daleke prošlosti koji se tiču njihovih kuća. Jon i Gendry su oboje nezakoniti sinovi, čiji su očevi bili najbolji prijatelji i saveznici. Gendry pak ne može Bericu oprostiti izdaju, i prodaju crvenoj čarobnici. Možda najzanimljivija je veza Joraha i Thorosa od Myra, čija je zajednička borba protiv Balona Grejyoja u nekom prošlom životu spomenuta još u pvoj epizodi. U nekoj drugačijoj situaciji ove bi tenzije predstavljale veliki problem. No, prijetnja koja se polako primiče Zidu veća je od individualnih problema, te se sedmorica veličanstvenih (khm, khm…sedam) zapućuju na Sjever, u nepoznato i za njih, ali i za gledatelje, budući da je ovakav razvoj događaja malo tko očekivao.
A nama preostaje spremiti se za dvije preostale epizode, koje će biti najdulje u povijesti serije. Jer dok vani prži, na malim ekranima stiže ogromno zahlađenje.
Dodatne opservacije:
Znam da me mnogi već mrze s mojim problemima s protokom vremena (pogotovo u ovoj epizodi), ali jednostavno si ne mogu pomoći. Ubrzo nakon refokusiranja s tri lokacije na cijeli Westeros, vratila se epidemija ekspres vrana, jetpackova i teleporta. No ova epizoda dala nam je jednu važnu informaciju vezanu za vrijeme, a to je Samova izjava da je Bran proveo godine na onoj strani Zida.
Još jedan problem koji se nastavlja ponavljati su mali detalji koji ubijaju imerziju, logičke greške koje su se tako lako mogle izbjeći. Jaime je očekivano preživio, manje očekivano nije postao zarobljenik zmajske kraljice. Iako je ovo drugo lako moguće (Crnovoda je dovoljno široka, a Dany drži kontrolu nad samo jednim dijelom obale) malo je teže vjerovati da je Jaime preplivao (čak i uz pomoć „vjernog“ Bronna) toliku razdaljinu u punom oklopu (samo je kaciga falila), s mačem u koricama i sa svojom zlatnom rukom (!)
Targaryeni s pravom postaju jedna od najčudnijih dinastija Westerosa. Ako su Jon i Dany, ujna i nećak, a Drogon je Danyno „dijete“, znači li to da su Drogon i Jon također rođaci ; )
Nakon prigovora iz prošle kronike, vratio nam se onaj stari Varys. Iako je scena s Tyrionom počela humorno („nisam otvorio poruku, iako jesam“), Varysovo priznanje krivnje jer nije ništa napravio dok je ludi kralj masakrirao protivnike bila je jednostavno odlična scena. Također, u kontekstu posljednjih akcija zmajske kraljice, ova izjava naslućuje da je Varys više nego svjestan potencijalnih problema na horizontu.
Plan s hvatanjem Bijelog hodača zabrinjavajuć je budući da opasno podsjeća na scenu iz drugog popularnog serijala „The Walking Dead“. Nadamo se da će sličnosti prestati na pojavi neumrlih, budući da ovo nije smjer kojim bi Igra prijestolja trebala ići. A da ne spominjemo da je nakon paljenja konvoja s hranom, demonstracije sile i tjeranja straha u kosti Jaimeu kao i lannisterskoj vojsci, Dany sada u mogućnosti opsjesti prijestolnicu, i ostaviti da glad i bijes naroda oslabe i eliminiraju Cersei. Predah, ma kako kratak bio, samo daje priliku Cersei da obnovi svoje snage i razvije efikasnu strategiju protiv zmajeva. Zlatna družina jedno je od rješenja. S druge strane, klimatske promjene su definitivno jedan od najvećih problema s kojima se suočavamo u našem realnom svijetu, a najlakše bi ih se moglo riješiti upravo ujedinjenjem planeta i neopozivim dokazima (iako su u našem slučaju dokazi prisutni, ali mislim da ste shvatili poantu).
Reunion između Jaimea i Tyriona je bio…čudan. Ne zbog načina na koji se odvio, već zbog kratkoće i naglog kraja scene. Vrlo je moguće da se dosta toga zbilo van scene, ali odluka da nam uskrati dužu i sadržajniju scenu, je upitna. Čudno je da Tyrion nije bratu spomenuo Tywina i Shae. No veseli nas da je Jaimev arc konačno krenuo nekamo, ali pitanje je kamo?
Scena reuniona mogla je biti bolja da je skraćen dio sa zlatnim plaštevima na plaži. Humor je uvijek dobrodošao u seriji, pogotovo u ovoj melankoličnoj fazi, ali scena je bila preduga, i osim što je dala priliku da Gendry napravi nešto korisno (malj je definitivno homage omiljenom oružju kralja Roberta), nije ničim pridodala radnji. Za razliku npr., od prošlotjedne scene s Aryom i stražarima u Oštrozimlju.
Kad smo kod Arye, nije nam jasno što scenaristi žele napraviti s njom i Maloprstim. Očito je da odnosi između nje i Sanse nisu najbolji, i da dok Sansa postaje odgovorni vladar, njena sestra nakon svega što joj se dogodilo više nije Arya Stark. Također očito je da Maloprsti planira iskoristiti jaz između sestara Stark u svoju korist. No pitanje je koji je njegov konačni cilj, a s obzirom da Bran, iliti trooka vrana, vidi i zna sve, pitanje je koliko mu je pametan plan konfrontirati dvije sestre.
A glavni element plana lorda Baelisha, poruka koju je „sakrio“ od Arye, je poruka koju je nakon Nedova zarobljeništva, tada još mlada i naivna Sansa poslala svom bratu Robbu. Poruka u kojoj je na nagovor/prisilu Cersei zatražila od brata da dođe u prijestolnicu i savije koljeno, te prizna Joffreya za kralja. Poruka je to koju je Robb odbio, i krenuo u rat, a sad kada je rat završio bi se mogla vratiti Sansi kao bumerang. Poruka je to za koju je Robb znao da je pisana pod prisilom, i teško je zamisliti da Arya to ne može shvatiti.
Ova epizoda počistila je još jednu važniju kuću – Tarly. Barem što se većine likova tiče. Jer kao što gledatelji znaju, Samwell Tarly i dalje je živ i zdrav, a gubitak njegovog oca spriječit će ga problema s ukradenim mačem. Koji je po svakom pravilu logike, Randyll trebao još davno zatražiti. Teško je pomisliti da bi proslavljeni ratnik poput Tarlyja krenuo u pohod protiv Tyrella bez Heartsbanea.
Bran je doista postao Trooka vrana, i jedini je koji može vidjeti ogromnu silu neumrlih koja se približava kraljevstvu ljudi. Tu je informaciju velikodušno podijelio sa svih sedam kraljevina, uključujući i Citadelu, koja je pokazala očekivanu reakciju. Iako su mnogi od vas bijesni na arhimeštre, teško je okriviti vodeće učenjake Westerosa za njihovu sumnju prema tim vijestima, tim više budući da Daenerys uistinu predstavlja prijetnju starim elitama.
Rasplet radnje u Starigradu možda je i najrazočaravajući dio priče. Od početka smo znali da Sam najvjerojatnije neće postati meštar, jer jednostavno nema vremena (do kraja je ostalo samo 8 epizoda), čak ni ako radnja funkcionira u vakuumu. Ali trenutak u kojem je odlučio prekinuti edukaciju, pokrasti vrijedne i rijetke rukopise (nasumično!) i pod okriljem noći se iskrasti iz Citadele, bio je žalostan kraj te priče. Srećom za Sama i radnju, eliminacija njegovog oca i brata (koje još nije svjestan) vrlo će ga vjerojatno učiniti gospodarem ne samo Rogatoga brijega, već i Ravni, a možda i čitavoga Juga. Jer njegova vjernost Noćnoj straži uvjetovana je opstankom same Straže i Zida koji čuvaju, a u ovom trenu lako je zamisliti da do kraja sezone Zida više biti neće.
I na kraju, jedno od najzanimljivijih otkrića u ovoj epizodi. Samov nagli i nepromišljeni odlazak postavio je pitanje je hoće li obratiti daljnju pozornost na malu, ali izrazito značajnu fusnotu, onu o poništenju prvog braka princa Rhaegara (na koju je naletila sad već štreberica Gilly). Njegova razočaranost u Citadelu razumljiva je, ali s obzirom na blisko prijateljstvo s Jonom, kao i opsjednutost detaljima, malo je čudno da Sam nije toj informaciji posvetio više pozornosti. A taj zanemareni detalj potvrđuje ni više ni manje da Jon Snow nije kopile, već legitimni nasljednik Željeznog prijestolja. Legitimniji od njegove ujne Dany (!). Jer ako je ovo zamisao G.R.R Martina, onda je to jedan od najvećih spoilera do sada.
Osvrt na prošlu epizodu možete potražiti na linku.
Svi koji nam u komentar napišu koga u konačnici vide na famoznom prijestolju i zašto imaju šansu osvojiti HBO GO pretplatu za tri mjeseca ili GoT privjesak.
The post Westeroška kronika #5: Zmajevi, vrane i diplomacija appeared first on Inverzija.

Više

Eat Locals (2017)

HorrorHR • 12:26, 16. Kolovoz 2017 • link

U teška vremena za vampire, šefovi se nalaze u kolibi da zamjene jednog od svojih sa novim izabranikom. Dotični je namamljen u kolibu bez da uopće zna o čemu se radi i kada ostali krenu…
The post Eat Locals (2017) appeared first on HorrorHR.

Više

Netflix obnovio Ozark, otkazao Gypsy

Serijala • 10:26, 16. Kolovoz 2017 • link

Netflix je otkazao novu seriju Naomi Watts, a obnovio krimi dramu Ozark s Jasonom Batemanom.

Više
new sources popularty

Imate pitanje?
Sugestiju?
Kritiku? :(

Ukoliko imate bilo kakvih pitanja u vezi TV rasporeda, ispunite donji upitnik i pošaljite nam. Odgovor stiže odmah!


Prijavi se

Korisničko ime:
Lozinka:
Zapamti me